ADAT BERSENDI HUKUM, HUKUM BERSENDI SYARAK, SYARAK BERSENDI KITABULLAH!

Followers

Wednesday 16 January 2013

PANAS!! MB Terengganu Saman Harakah dan Adun PAS?


Putrajaya 16 Jan - Datuk Seri Ahmad Said boleh menyaman ADUN Baru Buruk Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi dari PAS berkenaan rrtikel berunsur fitnah yang dilaporkan oleh harakah berkaitan pembelian pakaian seragam sekolah dan alat tulis di negeri Terengganu.

Mahkamah rayuan menerima hujah peguam Ahmad Said, Abu Bakar Jais dan beliau boleh menfailkan saman  fitnah dalam kapasiti rasminya sebagi  Menteri Besar. 

Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan diketuai oleh Datuk Mohd. Hishamudin Mohd. Yunus yang bersidang bersama Datuk Abdul Aziz Abdul Rahim dan Datuk Mohamad Ariff Mohd. Yusof.

"Bagi menghadapai PRU ke-13, Terengganu telah membuat persiapan rapi daripada tahun lepas sehingga pembangkang tidak dapat menggugat benteng kuat BN bagi memastikan kemenangan di Terengganu." -Kata Datuk Seri Ahmad Said

"Dengan kekuatan yang ada pada semua pemimpin dan sokongan padu yang diberikan ahli parti membuatkan pembangkang tidak dapat mempengaruhi pengundi terutama parlimen Besut dan negeri Terengganu." - Jelasnya ketika melawat bilik gerakan UMNO parlimen Besut.

p/s - PAS mana ada kerja lain lagi, fitnah tu makanan ruji. 



No comments:

Post a Comment

Setiap komentar atau pendapat yang dilontarkan adalah tanggungjawab sendiri dan tidak mempunyai kaitan dengan Tentera Sabil Bloggers. Terima Kasih