ADAT BERSENDI HUKUM, HUKUM BERSENDI SYARAK, SYARAK BERSENDI KITABULLAH!

Followers

Sunday 3 February 2013

Karpal Tetap Berdegil, Ahli PAS Kelantan Bantah DAP! #KalimahAllah

TS Kelantan
tenterasabilbloggers@gmail.com


Kota Bharu, 3 Feb - "Majlis Syura Ulama Pas hanya satu komponen dalam Pas sedangkan keputusan yang dibuat sebelum itu melibatkan pakatan pembangkang dengan persetujuan kepemimpinan tertinggi ketiga-tiga parti iaitu DAP, Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR). Kata Karpal Singh

"Jadi, Majlis Syura Ulama Pas harus menghormati keputusan yang telah dicapai pakatan pembangkang," - Jelasnya

Sentimen agama sengaja dimainkan oleh DAP apabila PRU semakin hampir bagi mengukuhkan sokongan bukan Melayu. DAP yang merupakan serpihan daripada PAP yang mencetuskan sejarah hitam negara pada 13 Mei 1969 cuba mengembalikan semula detik itu dalam PRU ke-13 untuk mengusai kerajaan pusat dalam keadaan keamanan yang tidak stabil.

"DAP kecewa dengan keputusan Majlis Syura Ulama Pas yang jelas bercanggah dengan keputusan diambil pakatan pembangkang," jelasnya lagi.

Di Kota Bharu sekumpulan ahli PAS telah telah membuat perhimpunan bagi membantah DAP memainkanisu kalimah Allah yang ingin digunakan oleh bukan Islam. 

Perhimpunan terlah berlangsung di dihadapan Balai Besar lebih 30 orang dan mereka meminta pemimpin PAS tidak takut kepada desakan DAP. 

Kain rentang berbunyi " Pemimpin PAS jangan jadi dayus dalam isu kalimah Allah", Kalimah Allah hak mutlak orang Islam" dan DAP kudakan pemimpin Islam" turut dinaikkan. 

p/s - Sentimen agama cuba dimainkan lagi oleh DAP. Bangkit Islam menentang kafir harbi.

No comments:

Post a Comment

Setiap komentar atau pendapat yang dilontarkan adalah tanggungjawab sendiri dan tidak mempunyai kaitan dengan Tentera Sabil Bloggers. Terima Kasih