ADAT BERSENDI HUKUM, HUKUM BERSENDI SYARAK, SYARAK BERSENDI KITABULLAH!

Followers

Thursday 27 December 2012

Nik Aziz Terus Inginkan Rakyat Tergelincir Daripada Akidah!

Rantau Panjang 27 Dis - Nik Aziz ingin terus membiarkan rakyat tergelincir daripada akidah apabila meminta Presiden PAS, Hadi Awang supaya tidak tunduk kepada pelbagai desakan supaya menarik semula amanat yang telah dibuatnya pada tahun 1981.

"Agama ini bukan hak Haji Hadi seorang, agama ini hak semua, maka kerana apa pihak berkenaan tidak mahu berdepan dengan Haji Hadi, kerana apa, takut?

"Ajar puak penakut ini, takut tidak dapat duit, biar Haji Hadi tegap dengan keputusan dia," katanya kepada pemberita selepas meninjau keadaan banjir di sekitar Rantau Panjang di sini hari ini.

Nik Aziz mengatakan bahawa pihak yang mempertikaikan isu amanat ini adalah penakut kerana tidak mahu berdepan dengan Hadi Awang. Nik Aziz terlupa bahawa 31 tahun lalu Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah membuat teguran secara rasmi kepada Hadi Awang menerusi surat rasmi pada tahun 1981 adalah merupakan fatwa yang masih digunakan sehingga hari ini dan mengapa Hadi Awang terus berdiam diri sehingga hari ini tanpa ada sebarang penjelasan.

MAIK telah bermesyuarat 31 tahun lepas dan telah dibahaskan menggunakan kitab-kitab tafsir dan kitab-kitab tauhid ulama muktabar. Hasil perbincangan telah memutuskan bahawa kesemua lapan perkara yang dibincangkan adalah bertentangan dengan ajaran Islam dan mendatangkan bahaya kepada akidah dan perpaduan umat islam.


p/s - Nik Aziz sudah-sudahlah, kembalikan semula Islam dan mengikut Ahlul Sunnah Wal Jamaah, MAIK dah keluarkan fatwa mengikut nas-nas dan kita-kitab, jangan dipertikaikan lagi, banyak sudah terpesong daripada landasan Islam. Islam didahulukan bukan politik menjadi keutamaan. 

1 comment:

Setiap komentar atau pendapat yang dilontarkan adalah tanggungjawab sendiri dan tidak mempunyai kaitan dengan Tentera Sabil Bloggers. Terima Kasih