ADAT BERSENDI HUKUM, HUKUM BERSENDI SYARAK, SYARAK BERSENDI KITABULLAH!

Followers

Thursday 13 December 2012

Ahli Parlimen Sendiri Buat 20 Kesalahan Lalu Lintas!




Ampang 13 Dis - Zuraida Kamaruddin merupakan Ahli Parlimen Ampang kini memiliki 18 saman berkenaan dengan melebihi had laju diseluruh negara dan 2 mengingkari tanda lalu lintas. Daripada 20 jumlah saman berikut, 5 daripadanya di Kuala Lumpur, 3 di Subang Jaya, 1 di Alor Gajah, 2 di Kulai, 2 di Shah Alam, 1 di Tapah, 1 di Maran, 1 di Kampar, 1 di Kerian, 2 di Sepang dan 1 di Bentong.


Inilah sebabnya mengapa Pakatan Pembangkang mahukan AES dihapuskan dan tidak dipasang dinegeri pembangkang supaya senang mereka melanggar undang-undang lalu lintas dan memperbodohkan rakyat demi kepentingan mereka sedangkan objektif utama AES untuk mengurangkan kemalangan lalu lintas.

Seorang Ahli Parlimen tidak menunjukkan contoh yang baik dan bagaimana apabila mereka dapat menerajui kerajaan pusat dan rakyat tidak menghormati undang-undang yang mereka buat, ini kerana mereka sendiri telah mengajar rakyat untuk melanggar apa sahaja peraturan yang ditetapkan oleh pihak kerajaan. 

RH menunggu apakah maklum balas daripada pihak MP Zuraida mengenai 20 saman ini? adakah dia akan mengatakan bahawa kerajaan UMNO zalim dan Polis menjadi barua UMNO kerana saman beliau?  Ini sekaligus menunjukkan bahawa MP Zuraida membahayakan nyawa sendiri dan pengguna jalan raya yang lain sewaktu memandu, jadi berhati-hatilah jika ternampak plat kereta yang tertera diatas. 

P/s - Kesalahan tetap menjadi kesalahan. Patuhi peraturan lalu lintas dan jangan membahayakan nyawa orang lain. 

No comments:

Post a Comment

Setiap komentar atau pendapat yang dilontarkan adalah tanggungjawab sendiri dan tidak mempunyai kaitan dengan Tentera Sabil Bloggers. Terima Kasih