ADAT BERSENDI HUKUM, HUKUM BERSENDI SYARAK, SYARAK BERSENDI KITABULLAH!

Followers

Monday 15 April 2013

PANAS!! Pas Guna Calon Tewas 2008, Calon Luar Keutamaan Pas! @mohd_ali_rustam @nikabdulaziz @abdulhadiawang @anwaribrahim

TS Melaka (Al-Kahfi)
tenterasabilbloggers@gmail.com


Melaka, 15 April - Pas yang sebelum ini tidak pernah menang di mana-mana kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen di Melaka hari ini telah menggunakan semula calon yang tewas pada PRU ke-12. 

Pas juga terpaksa menggunakan calon cina bagi membantu parti tersebut menang di satu kerusi DUN pada PRU kali ini. Richard Wong yang akan bertanding di N10 DUN Asahan seperti yang diumumkan oleh Mat Sabu malam tadi pada satu ceramahnya di di Kampung Tedong Merlimau. 

Akibat ketandusan calon pada PRU kali ini, Pas terpaksa menggunakan calon cina walaupun Richard boleh bertanding atas tiker PKR ataupun DAP. 


Pada PRU ke-13 kali ini Pas Melaka akan bertanding di 1 kerusi Parlimen dan 13 kerusi DUN. 1 Kerusi Parlimen Pas bertanding di kawasan kubu kuat Barisan Nasional (BN) iaitu di P134 Masjid Tanah yang sebelum ini disandang oleh Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Wira Abu Seman Yusof. 

Mohd Nasaie Ismail calon Pas P134 Masjid Tanah kali ini merupakan orang luar dan bukannya anak jati Masjid Tanah. Sebelum ini Pas meletakkan calon anak jati Tanjung Bidara Abdul Ghani Abdul Rahman yang tewas selama 4 penggal dan kini Nasaie merupakan anak jati Felda Jengka 16 anak jati Pahang diletakkan oleh Pas yang akan ditolak oleh pengundi Masjid Tanah yang mahukan anak tempatan. 

Calon Pas Masjid Tanah pada kali ini juga telah disabotaj pada awal-awal lagi oleh penyokong PKR Masjid Tanah yang tidak bersetuju dengan calon luar Pas. 


Antara calon yang tewas telah disenaraikan semula oleh Pas ialah, Timbalan Pesuruhjaya 1, Kamaruddin Sidek di Serkam, Julasapiyah Kassim (Kuala Linggi), Imran Abdul Rahman (Tanjung Bidara), Yuhaizad Abdullah (Merlimau)

Pas mengharapkan sembilan muka baru bertanding iaitu Pesuruhjaya Pas negeri, Adly Zahari di Durian Tunggal, Harun Mohamed (Telok Mas), Asri Shaikh Abdul Aziz (Lendu), Ab. Halim Ab. Jalil (Taboh Naning), Mohd. Noor Omar (Pantai Kundor), Dr. Md. Khalid Kassim (Bukit Baru), Md. Khairi Abd. Aziz (Ayer Molek) dan Kintan Man (Sungai Rambai).

p/s - Rakyat Melaka tolak PAS 100%!

No comments:

Post a Comment

Setiap komentar atau pendapat yang dilontarkan adalah tanggungjawab sendiri dan tidak mempunyai kaitan dengan Tentera Sabil Bloggers. Terima Kasih