ADAT BERSENDI HUKUM, HUKUM BERSENDI SYARAK, SYARAK BERSENDI KITABULLAH!

Followers

Thursday 18 April 2013

PANAS!! DAP Semakin DiTolak, PKR Semakin Rebah, PAS Terus Bergolak! @nikabdulaziz @abdulhadiawang @anwaribrahim @limkitsiang

TS Negeri Sembilan (Al-Kahfi)
tenterasabilbloggers@gmail.com

Seremban, 18 April - Semakin dekat tarik penamaan calon semakin bergolak parti pembangkang ingin menamakan calon dan perebutan kerusi serta ketidakpuashatian ahli terhadap calon yang ditonjolkan. 

Di Seremban, bekas ahli parlimen DAP Seremban John Fernandez keluar parti dan bertanding atas tiket bebas kerana mereka berasa tidak berpuas hati dengan calon yang ditonjolkan DAP dan parti tersebut giat meminggirkan kaum India. 

"Ini dapat dilihat apabila beberapa pemimpin DAP dari kaum India tidak lagi dicalonkan pada pilihan raya umum kali ini," - John Fernandez

Selain itu, 3 lagi bekas ahli DAP dan 2 individu lain turut mengumumkan untuk bertanding atas tiket bebas antaranya ialah, Fernandez akan bertanding kerusi Parlimen Seremban manakala tiga bekas ahli DAP iaitu Setiausaha Politik beliau, S. Rajashegher bertanding kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Nilai, bekas Pengerusi DAP cawangan Taman Bukit Kepayang, S. Vijayan (DUN Bukit Kepayang) dan bekas ahli DAP, S. Sasikumar (DUN Temiang).

Dua yang lain ialah ahli perniagaan, S. Daniel (DUN Port Dickson) dan peguam S. Karthigesan (DUN Senawang).

Di Tuaran seramai 246 ahli parti PKR sertai BN setel;ah berasa tertipu dengan pucuk pimpinan parti pembangkang. Mereka yang diwakili oleh empat orang wakil penduduk menyerahkan borang keahlian UMNO kepada Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin sambil disaksikan Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman dalam Majlis Perjumpaan Timbalan Perdana Menteri bersama Rakyat Tuaran di Dewan Masyarakat Sulaman di sini malam tadi.



"Saya berasa begitu menyesal menyokong pembangkang sejak setahun lalu selepas terpengaruh dengan janji palsu mereka kerana golongan ini jelas hanya berjuang untuk diri sendiri.

"Sehingga kini tiada satu pun daripada janji mereka ditunaikan, malah kemajuan dan kemudahan yang ada di kampung kami juga adalah atas usaha kerajaan BN,"  Nasip Tukang yang berasal dari Kampung Panimbawan.

Di Kedah, Pas Kedah mengumumkan calon tanpa calon daripada DAP setelah perebutan kerusi antara 3 parti pembangkang tersebut. 

Senarai calon bagi Pas Kedah diumumkan oleh Pesuruhjaya Pas Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak sementara calon Parti Keadilan Rakyat (PKR) Kedah oleh Pengarah Pilihan Rayanya, Izham Ramli.

DAP Kedah baru-baru ini membuat kenyataan mahu PKR menyerahkan kerusi DUN Bakar Bata dalam Parlimen Alor Setar dan DUN Bakar Arang (Sungai Petani) selain menawarkan untuk bertanding di kerusi Parlimen Alor Setar.

Pengumuman tersebut bagaimanapun jelas tidak 'diiktiraf' oleh PKR Kedah apabila mengumumkan calon bagi kesemua kerusi yang bakal ditandinginya, termasuk di Parlimen Alor Setar dan DUN Bakar Bata serta DUN Bakar Arang dalam majlis malam tadi.

p/s - Kuburkan PR pada PRU ke-13!

No comments:

Post a Comment

Setiap komentar atau pendapat yang dilontarkan adalah tanggungjawab sendiri dan tidak mempunyai kaitan dengan Tentera Sabil Bloggers. Terima Kasih