ADAT BERSENDI HUKUM, HUKUM BERSENDI SYARAK, SYARAK BERSENDI KITABULLAH!

Followers

Monday 26 November 2012

Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional 2012 Dicemari!


(tarian oppa gangnam style)

PWTC 26 Nov - Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional telah berlangsung di Putra World Trade Center (PWTC) bermula daripada 23 November 2012 sehingga 25 November 2012. Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional 2012 ini telah menghimpunkan mahasiswa daripada Institut Pengajian Tinggi Awam (IPTA) dan beberapa buah Institut Pengajian Tinggi Swasta (IPTS) dari seluruh negara. 


Konvensyen ini telah dicemari bermula daripada hari pertama untuk program majlis makan malam bersama Biro KULN dan BIRO IPT dan seluruh pemimpin Mahsiswa IPTA dan IPTS yang dijemput. Pada majlis makan malam tersebut, YB Dato' Razali Ibrahim selaku Pengerusi Biro IPT dan YB Dato' Sri Ahmad Shabery Cheek selaku Pengerusi Biro KULN telah hadir sama untuk menyerikan lagi majlis makan malam tersebut. 

Sebaik sahaja jamuan makan dimulakan, persembahan untuk tetamu yang hadir sebagai iringan untuk majlis makan malam tersebut turut dimulakan untuk memeriahkan majlis. RH dimaklumkan menerusi emel terdapat Tarian Zapin dan beberapa persembahan lain untuk tetamu namun terdapat satu lagi persembahan oppa gangnam style yang telah mencemari majlis tersebut. RH juga dimaklumkan bahawa terdapat juga pemimpin mahasiswa yang tidak setuju dengan persembahan tersebut kerana persembahan yang tidak sesuai dan keterlaluan dengan pakaian-pakaian penari yang mencolok mata (seperti gambar diatas).


Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional 2012 pada 25 November 2012 ini telah sampai di kemuncak apabila ucaptama Tan Sri Muhyiddin Yassin Selaku Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan penyerahan resolusi kepimpinan mahasiswa. 

p/s - nasihat daripada RH, jika buat program tu rancang betul-betul biar bersesuaian dengan majlis dan sopan. 

No comments:

Post a Comment

Setiap komentar atau pendapat yang dilontarkan adalah tanggungjawab sendiri dan tidak mempunyai kaitan dengan Tentera Sabil Bloggers. Terima Kasih